Deel 2
16-02-2010. Zo, dat is alweer een poosje geleden dat we hier wat neergekrabbelt hebben.
De reden is weer pijnlijk duidelijk: geen tijd voor bouwen, maar we hebben materialen bij elkaar geschraapt voor diverse delen van Kuyerbosch.
Ook hebben we het schaduwstation eens in kaart gebracht , nog een hele kluif gaan we daar aan hebben! Verder is er van een paar oude pc's voedingen 1 voedingskast gebouwd,waaruit ik de benodigde spanningen hoop te kunnen krijgen. Ook is er een mechanische hond gebouwd uit wat styreen afval
.Ik heb er slechts een slechte foto van!
Ook hier was tijd de spelbreker, want hij is nog niet helemaal af!
Ik voorzie dat we weer bouwen als het wat warmer wordt boven, want nu is het wel gezellig gewoon in een warme kamer aan de eettafel wat
kleine dingen te doen.
De dingen die we besteld hadden voor diverse projecten komen mondjesmaat binnen,[ sommigen pas na herhaaldelijk bellen/mailen ].
Ook begin ik opnieuw met het mat"35/36 project, maar nu iets anders opgezet. De eerdere mal heb ik niet meer nodig, zal een nieuwe worden vrees ik! Ik bouw de eersteling nog wel verder op,maar maak er geen mal meer van.Ik bouw hem af voor eigen gebruik,voor de dienst op Kuyerbosch.
29-06-2010 .Zo.......komt tijd ,komt raad, en bomen!
We hadden op Kuyerbosch heel wat bomen nodig, die als we die allemaal gingen kopen een grote aanslag op het budget zouden vormen!
U hebt in deel 1 al kunnen zien, dat we een veelvoud van honderd naaldbomen hebben geknutseld. Het verhaal lijkt zich te herhalen maar nu voor de loofbomen! Dus de afgelopen maanden het materiaal opgezocht om loofbomen te maken,op het www kunt u zeer mooie exemplaren vinden die niet van echt te onderscheiden zijn. Wij hebben echter niet dit beeld voor ogen, wij als gezin willen een redelijk ogend laantje neerzetten van loofbomen.En omdat wij ook nog wat van andere kunnen leren, hebben we eerst info vergaard,nu maar hopen dat het op een boom gaat lijken!
Dus dit maal weer geen foto's van de baan, das voor een volgend keer!
03-07-2010. We hebben in de afgelopen korte tijd nog even wat gebouwd: een losweg.
Elk station had er wel een [ toch ]? Het geheel bestaat uit afvalstukken van een grondplaat [ merk onbekend ]
Een stukkie groen erbij, wat boompies en hekkie en zowaar het begint erop te lijken!?Tja ik weet ook wel dat het gras te glad is en de bomen te schuimig,
maar de boys vinden het mooi zo en.....het is ook hun project, toch is het nog niet eens af!!! De boys hebben het verloop van de straat al getekend,
en de naden van het talud dicht gemaakt. Wij willen u zeggen: kijk zelf!!
De oprit heeft nog enig verbetering nodig: het is ook maar een begin!
.. De losweg ligt er nog kaal bij en te schoon!
Een doorkijkje tussen de bomen,het gras gaat nog veranderen.
Einde losweg in twee opzichten!
12-07-2010 Ik kon de slaap niet vatten uit mijn nachtdienst komende,zodat ik maar een uurtje aan het station heb gewerkt!
Naja... niet het station zelf, want dat is gedemonteerd aanwezig, maar de plek waar het zou moeten komen eens aangepakt.
ik heb met het bestraten een proef met plasticine gedaan resultaat: het droogt zoveel in dat het scheurt! Dus maar weer terug naar Das klei.
De bedoeling was : geen strakke stukken straat, nu met deze plasticine was dat ook niet mogelijk! Het resultaat ziet u hieronder:
ziet u hier het verschil in klei? Rechtsonder is de plasticine gebruikt.
Linksonder is de oude vertrouwde Das klei straatweg te zien.
kleine kuiltjes geven de straat een dorpse look.
De straat moet nog zijn uiteindelijke kleur krijgen.Op de achtergrond een ns 600 / 2000.[ f.dilz creatuur ] De randen van de straat lopen bol weg.
Uiteindelijk moeten we nog heel wat bestraten.De hoge kamertemperatuur doet de klei al drogen tijdens bewerking! Ook moeten we
eens gaan nadenken over de huizen langs deze wegen. Ik heb al wel wat proefgeveltjes gemaakt , ik denk dat ik ook hier de hulp van vrouw en kinderen inroep!
rechtsboven: de originele gevel gegoten in kleurresin.
Linksboven en onder: de verbouwde gevels voor de deur.En nu maar zien of we er een paar mooie huisjes erbij krijgen!
Deze 4 gevels worden in elk geval de voorzijde van het huis, de gevels zonder deur krijgen een deur aan de zijgevel.
Ik ga deze 4 gevels aan elkaar maken zodat het een woningblok wordt. we houden u op de hoogte!!
27-07 2010.
Even weer een stukje verder gegaan met huis en veld!
De eerste proefpassing staat nu op de plaats:
De zelf afgegoten huizen, de dakplaten zijn van auhagen [ je moet niet alles willen gieten ]
De afwerking volgt later , er moet ook wat voor de boys overblijven om te doen!
Een kiekje:
......
.plaats bepaling?
....
de akker is ingestrooid met fijn zaagsel in de nog natte verf.
16-09-2010.
We zijn verder gegaan met diverse zaken, maar we hebben er nog geen foto's van!
Het schaduw station moet nu vorm gaan krijgen en ook moeten de aandrijvingen voor seinen en wissels geregeld worden.
Ook al de eerste storing verwerkt: een wisseltong zat vast,magneet schakelde wel, de tong echter niet- oorzaak: ballast! of liever gezegd de lijm hiervoor!
Deze was er lekker tussen plaat en onderzijde wissel getrokken [ weinig lijm ] Dus deze er weer netjes zonder schade er tussenuit gehaald, en gangbaar gemaakt. We willen de seinen d.m.v. relais laten schakelen. [ ja ik weet het lekker ouderwets ]. Ik ben op het moment bezig met het maken van bomen ,
dit keer zijn het loofbomen voor een laantje, maar eehh.......dit gaat mij nog niet zo gemakkelijk af. Ik loop tegen verschillende problemen aan bij het maken van de stammen en ook het bevlokkings materiaal is verre van oke. De bomen blijven een beetje kaal, en de bladeren lijken niet op de takken te willen blijven zitten!! Maar een paar nachtjes over slapen!
06-10-2010.
Ook al wilde het niet vlotten met de bomen,we hebben er toch een paar voller kunnen krijgen! foto volgt.
O.ja...op veler verzoek, zal ik van het melkventkarretje proberen een bouwverslag te maken ,en deze on-line zetten!!
Het verslag zal dan gaan over een tweede te bouwen kar zoals de eerste.
U kunt hem vinden onder de kop homemade op onze nieuwe site.
Tot de volgende update!
Zo hier laat ik het even bij tot een volgende update in Deel 3!